کارگو چیست؟
اگه دوس داری php یاد بگیری همراه من باش
منوی اصلی
منوی اصلی
موضوعات مطالب
آمار
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 1
» بازدید دیروز : 4
» هفته گذشته : 31
» ماه گذشته : 105
» سال گذشته : 743
» کل بازدید : 4566
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
طراح قالب
تبلیغات
کد تبلیغات
بازدید : 48 دسته : <-PostCategory->

کارگو (Cargo) یکی از راه های ارسال بار و کالا به خارج از مرز‌های یک کشور گفته می‌شود. به این معنی که با استفاده از این قابلیت، امکان این برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید وسایلی را به خارج از کشور ارسال کنید، صادرات و واردات انجام دهید، خرید‌های اینترنتی از سایت‌های خارجی انجام دهید و ... .

هر چند که عمل کارگو، می‌تواند به شکل‌های حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی صورت بگیرد، اما در ایران، این کلمه بیشتر به حمل و نقل بار، با استفاده از هواپیما‌های تجاری اختصاص یافته است. طبیعی است که وقتی حرف از بار و کالای حجیم و سنگین می‌شود، این امکان وجود نخواهد داشت که این محموله را با هواپیمای مسافربری حمل کنیم. به همین دلیل، باید از امکاناتی مثل کارگو، استفاده کنیم.

حال عواملی مثل این که چه میزان باری را قصد دارید جا به جا کنید و همچنین کشور مقصد شما کجا می‌باشد، هزینه‌ی کارگو نیز متفاوت خواهد بود.

فرق کارگو با فریت بار

یکی دیگر از مواردی که در حمل و نقل برون مرزی مورد توجه قرار می‌گیرد، بحث فریت بار می‌باشد. فریت بار هم در واقع تا حد زیادی شبیه به کارگو می‌باشد. اما تفاوت هایی وجود دارد که این دو را از هم متمایز می‌کند.

فریت بار، بیشتر برای امور غیر تجاری استفاده می‌شود. برای مثال، زمانی که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید، شاید بخواهید یک سری از لوازم شخصی خود را به همراه خودتان ببرید. اما این بار، به اندازه‌ای زیاد است که اگر بخواهید با هواپیمای مسافر بری با خود حمل کنید، شامل اضافه بار شده و مجبور شوید هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنید. به همین دلیل، بهتر است که با استفاده از قابلیت فریت بار، بار خود را جدا از خود و با استفاده از هواپیمای غیر مسافر بری به محل مورد نظر بفرسید.

مهم ترین تفاوت فریت بار با کارگو این می‌باشد که با فریت بار، وسایل شخصی، لوازم خانگی و ... را ارسال می‌کنند، در حالی که کارگو، بیشتر جنبه‌ی تجاری داشته و برای امر صادرات و واردات به کار گرفته می‌شود و اداره‌ی گمرک هم به میزان زیادی در آن دخیل خواهد شد.

مراحل کارگو

پس از این که تمامی مراحل اداری صادرات و یا واردات انجام شد، باید برای ارسال بار، اقدام کنیم. برای این کار، باید به یکی از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی کارگو فعالیت می‌کنند مراجعه کرده و مشخصات دقیق باری که قصد دارید ارسال کنید را به آن‌ها اعلام کنید. برای مثال، کمپانی تی اکسپرس، تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی کارگو دارد که در صورت نیاز، می‌توانید از خدمات این شرکت، بهره‌مند شوید.

پس از این که مشخصات کالا را به شرکت اعلام کردید، شرکت باید برآورد هزینه کرده و قیمتی که برای این کار ارزیابی شده است را به شما اعلام کند. بعد از صورت گرفتن توافق بین دو طرف ، مدارکی که برای انجام کار لازم است به شما گفته شده و شما باید آن‌ها را تحویل شرکت دهید.

پس از طی شدن این مراحل، شرکت وظیفه بسته بندی بار شما را بر عهده دارد. شما نیز این حق را دارید که بر روی بسته‌ بندی کالای خود نظارت داشته باشید.

در قدم بعدی و پس از انجام تسویه‌های مربوطه، فرآیند کارگو استارت خورده و کالا ارسال می‌شود. پس از ارسال نیز، شرکت کالا را تحویل اداره گمرکی آن کشور می‌دهد و از آن لحظه به بعد، لازم است تا مراحل ترخیص صورت بگیرد.

 



میلاد اعتمادیفر سه شنبه 27 مهر 1400 نظر بدهید!
عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر