چرا قیمت کارت گرافیک به یکباره افزایش پیدا کرد؟
اگه دوس داری php یاد بگیری همراه من باش
منوی اصلی
منوی اصلی
موضوعات مطالب
آمار
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 6
» بازدید دیروز : 4
» هفته گذشته : 36
» ماه گذشته : 110
» سال گذشته : 748
» کل بازدید : 4571
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
طراح قالب
تبلیغات
کد تبلیغات
بازدید : 52 دسته : <-PostCategory->

عوامل زیادی بر افزایش قیمت کارت گرافیک تاثیر داشتند که در این مقاله این عوامل را نام برده و هر یک توضیح خواهیم داد.

  • تقاضا در حال حاضر بسیار زیاد است.


تقاضا برای تجهیزات بازی در طول همه گیری ارزهای دیجیتال افزایش یافت.

  • تحویل آهسته بین المللی


تقاضا و عرضه تنها عواملی نیستند که باعث افزایش هزینه کارت گرافیک ها شده اند. محموله های بین المللی بین آسیا و آمریکای شمالی کاملاً بی نظم بود ، به ویژه در دوران قرنطینه و کرونا ، و اکنون هزینه واردات محصولات به ایالات متحده بسیار بیشتر است.

  • تعرفه های جدید برای قطعات کامپیوتر


تمام آنچه که ما تا به حال در مورد آن صحبت کرده ایم برای افزایش چشمگیر قیمت کارت گرافیک کافی است ، اما تا سال 2021 اوضاع بسیار بدتر شده است. در ماه ژانویه ، تعرفه های جدید قابل توجهی بر محصولات چینی برای بسیاری از قطعات رایانه های شخصی وضع شد. ایسوس طرفداران خود را از افزایش قیمت آتی در اوایل ژانویه مطلع کرد و قیمت کارت های گرافیک ایسوس بلافاصله 150 دلار به 200 دلار در هر پردازنده گرافیکی افزایش یافت.

  • ارزهای دیجیتال


این وضعیت همیشه برای گیمرهای رایانه ای غیرقابل تحمل بوده است ، اما از آن به بعد معامله گران Cryptocoin وضعیت را بدتر کردند. هر زمان که ارزش یک ارز رمزنگاری شده افزایش می یابد ، کارت ویدیو کمیاب می شود ، همانطور که قبلاً در 2013 و 2017 مشاهده کردیم. شما نمی توانید از کارت های گرافیک مصرف کننده برای استخراج بیت کوین ، محبوب ترین ارز رمزنگاری شده استفاده کنید ، اما برای استخراج اتریوم باید از استاندارد استفاده کنید. پردازنده های گرافیکی سپس می توانید اتریوم خود را با بیت کوین یا پول نقد مبادله کنندگان رمزگذاری کنید. قیمت بیت کوین از اکتبر سال 2020 در حال افزایش است و به دنبال آن قیمت های اتریوم در ژانویه. در ماه اکتبر ، زمانی که بیت کوین شروع به افزایش کرد ، اتریوم به 350 دلار در هر سکه رسید. این رقم در اوایل ژانویه 2021 سه برابر شد و به حدود 1000 دلار رسید و در اواسط فوریه به بالاترین میزان به 1958 دلار رسید و هنوز هم در حدود 1700 دلار تخمین زده می شود.

با افزایش هزینه اتریوم هر روز ، تقریباً هر کارت گرافیکی با بیش از 4 گیگابایت حافظه می تواند سودآور باشد. در نتیجه ، کمبود پردازنده های گرافیکی (GPU) ، که قبلاً افسرده بودند ، حتی با استفاده از کارت های گرافیکی قدیمی (دو نسل) ، که بیش از سال های گذشته فروخته شد ، آشکارتر شد. اوضاع به حدی بد است که انویدیا RTX 2060 و GTX 1050 Ti چهار ساله خود را برای کمک به آماده سازی آنها احیا کرده است.

امیدواریم که در این مقاله تا حدی علت افزایش قیمت کارت گرافیک را درک کرده باشید.



میلاد اعتمادیفر چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظر بدهید!
عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر