نکاتی که در هنگام خرید کارت گرافیک باید به آن توجه کنید.
اگه دوس داری php یاد بگیری همراه من باش
منوی اصلی
منوی اصلی
موضوعات مطالب
آمار
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 12
» بازدید دیروز : 4
» هفته گذشته : 42
» ماه گذشته : 116
» سال گذشته : 754
» کل بازدید : 4577
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
طراح قالب
تبلیغات
کد تبلیغات
بازدید : 44 دسته : <-PostCategory->

نکاتی که باید قبل از خرید کارت گرافیک به خاطر بسپارید.


از آنجا که کارت گرافیک یکی از گرانترین اجزای رایانه است ، می توانید با انجام چند مرحله مطمئن شوید که خرید صحیحی را انجام می دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد انواع کارت های گرافیک ، باید نکاتی را بخاطر بسپارید.

  •  قیمت
  •  فضای خنک کننده
  •  استحکام - قدرت
  •  حافظه
  •  پهنای باند
  •  فرکانس ساعت


تمام گرافیک های سال 2017 توسط AMD یا Nvidia ساخته شده اند. تفاوت هایی بین رقبا وجود دارد ، اما ما قصد نداریم که تفاوت ها را مورد بحث قرار دهیم و مهمترین جنبه هایی را که باید هنگام خرید GPU از هر مارک در نظر بگیریم متمرکز می کنیم.

قیمت کارت گرافیک:


قرار دادن قطعات گران قیمت روی اتومبیل ارزان قیمت فایده ای ندارد. به همین ترتیب ، افزودن کارت گرافیک گران قیمت به یک کامپیوتر ارزان قیمت فایده ای ندارد. بهتر است 30٪ از کل بودجه رایانه خود را برای پردازنده گرافیکی هزینه کنید. با 30٪ بودجه خود قادر خواهید بود کارت عالی بخرید.

فضای خنک کننده:

هر نوع کارت گرافیک گرمای زیادی تولید می کند. این خروجی گرما در مقدار TDP نمایش داده می شود که نقشی اساسی در انتخاب پردازنده گرافیکی مناسب دارد. اگر TDP شما زیاد باشد ، رایانه شما برای توزیع مناسب گرما به طرفداران بیشتری نیاز دارد. از آنجا که فن ها به فضا و انرژی بیشتری نیاز دارند ، میزان TDP نیز مهم است.
برج های مینی کامپیوتر به کارت گرافیک با مقادیر TDP کم نیاز دارند ، در حالی که برج های بزرگ کامپیوتر از انعطاف بیشتری برخوردار هستند.

استحکام - قدرت:

علاوه بر مقدار TDP ، باید در نظر بگیرید که آیا منبع تغذیه شما به اندازه کافی اتصالات 8 پین یا 6 پین برای کارت گرافیک شما دارد. با خرید یک منبع تغذیه مناسب از حداقل 80 Plus Bronze می توانید به راحتی مطمئن شوید که این اتفاق می افتد.

حافظه:

بیشتر کارت های گرافیک با 2 تا 12 گیگابایت RAM تصویری ارائه می شوند. با این حال ، بحث زیادی در مورد مقدار مورد نیاز برای عملکرد بهینه محاسبات وجود دارد. برخی می گویند که میزان حافظه مهم نیست ، در حالی که دیگران آن را هنگام خرید کارت گرافیک به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر می گیرند.


از آنجا که حافظه کارت گرافیک صاف کننده است (که لبه های دندانه دار اجسام را از بین می برد) ، بافت ها و سایر عناصر مورد استفاده برای روح بخشیدن به تصاویر شما مهم هستند. حافظه ویدیویی نقش بسیار مهمی در کیفیت تصویر دارد زیرا به شما امکان می دهد با وضوح بالاتری بازی کنید.


بنابراین ، شما باید حافظه سیستم را به دو قسمت تقسیم کنید و از این شماره به عنوان راهنمای تصمیم گیری در مورد میزان حافظه مورد نیاز برای انواع کارت گرافیک خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر 8 گیگابایت حافظه سیستم دارید ، برای عملکرد مطلوب حداقل به 4 گیگابایت کارت گرافیک نیاز دارید.

پهنای باند:


اهمیت حافظه GPU برای برخی بحث برانگیز است ، اما پهنای باند برای همه مهم است. پهنای باند ، میزان حافظه ای است که کارت گرافیک می تواند هر لحظه به آن دسترسی پیدا کند. وقتی پهنای باند GPU بیشتر باشد ، داده ها سریعتر منتقل می شوند. نتیجه بازی ها و گرافیک های ویدیویی است که به صورت یکپارچه اجرا می شوند.

فرکانس ساعت:

فرکانس ساعت در مگاهرتز اندازه گیری می شود و بر تأخیر ورودی ، نرخ فریم و تأخیر خروجی تأثیر می گذارد. به طور پیش فرض ، GPU می تواند 64 بیت داده را به طور همزمان بخواند. برای سرعت بخشیدن به کارها ، بسیاری از افراد همزمان بیش از یک تراشه می خوانند.



میلاد اعتمادیفر دوشنبه 17 خرداد 1400 نظر بدهید!
عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر