استاندارد‌های حمل و نقل برون مرزی
اگه دوس داری php یاد بگیری همراه من باش
منوی اصلی
منوی اصلی
موضوعات مطالب
آمار
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 5
» بازدید دیروز : 4
» هفته گذشته : 35
» ماه گذشته : 109
» سال گذشته : 747
» کل بازدید : 4570
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
طراح قالب
تبلیغات
کد تبلیغات
بازدید : 51 دسته : <-PostCategory->

زمانی که حرف از صادرات و واردات می‌شود، باید توجه داشت که از اصلی ترین قسمت‌های این پروسه، بحث حمل و نقل آن می‌باشد. این حمل و نقل، بیشتر به شکل کارگو صورت می‌گیرد. کارگو بخشی از حمل و نقل بین المللی به حساب می‌آید که معمولا، شرکت‌های مربوطه، اینگونه امور را عهده دار می‌شوند. برای مثال، کمپانی تی اکسپرس، یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه کارگو تجربه‌ی زیادی داشته که می‌توانید با مشورت گرفتن از مشاورین این گروه، از خدمات آن‌های بهره‌مند شوید.

اما کارگو فقط به شکل هوایی نمی‌باشد و انتقال بار، به صورت زمینی و دریایی نیز صورت می‌گیرد. استاندارد‌هایی وجود دارد که این حمل و نقل‌ها باید تحت نظارت این استاندارد‌ها صورت بگیرد.

در اینجا قصد داریم به استاندراد‌های مربوط به حمل و نقل زمینی بپردازیم

استاندارد‌های حمل و نقل، سبب بهبود روند کاری، امنیت حمل و نقل و جلوگیری از وقوع جرم و رفتار‌های بر خلاف قانون تنظیم می‌شوند و هر ساله بر اساس نیاز، دستخوش تغییراتی نیز خواهند شد. چرا که با پیشرفت تکنولوژی و علم، نیاز‌های حمل و نقل و شرایطی که بر آن حاکم است، دچار تغییرات خواهد شد که نیاز است تا برای آن‌ها نیز استاندارد‌های جدید تصویب شود.

استاندارد‌های حمل و نقل جاده‌ای

افزایش چشمگیر حمل و نقل جاده‌ای، باعث این شده است که استاندارد‌های حمل و نقل، در جهت افزایش امینت بار و بهبود عملکرد حمل بار، سخت گیرانه‌تر و در چهارچوب‌های سفت‌تری تنظیم ‌شوند. این استاندارد‌ها، هم برای رانندگان تنظیم می‌شود و هم برای شرکت‌هایی که وظیفه‌ی حمل و نقل را بر عهده می‌گیرند.

در این قسمت برخی استاندارد های بین‌الملل و درون مرزی را بررسی می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز رانندگان

لازم است تا یک سری مدارک، در حین حمل بار، همراه رانندگان باشد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کارت شناسایی هوشمند

با کارت ملی هوشمند عکس دار علاوه بر تسهیل شناخت رانندگان توسط پلیس، کنترل آن‌ها در حین تردد از لحظه‌ی شروع رانندگی تا پایان رانندگی امکان پذیر می‌باشد.

دفترچه کار

این مدرک مهم، به نوعی مجوز فعالیت رانندگان محترم می‌باشد و طبق استاندارد‌ها، حمل بار بدون این مدرک، ممنوع است.

کارت وابستگی

این مدرک، برای مواردی است که راننده، برای یک شرکت حمل و نقل خاص کار می‌کند که همراه داشتن آن، نشان دهنده‌ی آن است که مالک بار، یک شرکت خاص است.

کارت سلامتی جسمی و روحی

رانندگان برای دریافت این کارت باید به وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند.

دفترچه تعیین مدت زمان کار و بررسی سرعت

این مدرک از طرف نیرو انظامی به رانندگان داده می‌شود که مواردی همچون مدت زمانی که یک راننده مشغول رانندگی بوده، زمان تعویض رانندگان و میانگین سرعت آن‌ها ثبت می‌شود تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

تجهیزات ضروری برای خودرو

پس از بررسی مدارک مورد نیاز که بر اساس استاندارد‌ها تعیین شده‌اند، به بررسی تجهیزاتی که خودرو‌ی باربر باید در اختیار داشته باشید می‌رسیم.

لاستیک آجدار

استاندارد جهانی در مورد لاستیک، لاستیک آجدار را توصیه می‌کند. ضمن این که باید دقت داشت که شماره لاستیک این وسیله، باید مطابق با شماره‌ای که در کارت شناسایی آن درج شده است باشد و بزرگتر بودن و یا کوچکتر نباشد

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ، در فصول سرد سال، جزو اقلامی است که تمامی خودرو‌های باربر، به تعداد لازم باید همراه خود داشته باشند

تاخوگراف

این دستگاه، یک سیستم هوشمند می‌باشد که کارکرد آن به این شکل است که راننده، کارت ملی خود را درون آن قرار داده تا طبق سیستم، مدت زمان رانندگی و سرعت راننده را ثبت کند.

اقلام لازم در مواقع اضظرار در طبق استاندارد‌ها نیز، به شکل زیر می‌باشد.

جعبه کمک‌های اولیه

وجود جعبه‌ کمک‌های اولیه مجهز، برای رسیدگی به حال مصدومان در صورت وقوع حادثه یا مواردی اضطراری، لازم می‌باشد. چرا که رانندگان این خودرو‌ها، بیشتر مسیر خود را درون جاده‌ها به سر می‌برند.

علائم ایمنی

وجود چراغ چشمک زن و یا مثلث شبرنگ، در صورت وقوع حادثه و نقص فنی برای این دسته خودرو‌های بزرگ، برای نشان دادن این اوضاع به سایر خودرو‌هایی که در جاده در رفت آمد می‌باشند لازم است.

کپسول آتش‌نشانی

وجود کپسول آتش‌نشان استاندارد درون خودرو ضروری است. استاندارد‌های کپسول نیز مشخص می‌باشد و مواردی مثل ظرفیت آن و زمان شارژ آن باید رعایت شود.

با رعایت این استاندارد‌ها، سلامت جانی راننده و همچنین سلامت مالی صاحب بار، تا حد زیادی ایمن می‌شود.



میلاد اعتمادیفر سه شنبه 27 مهر 1400 نظر بدهید!
عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر